Sep 1, 2018

Famous Foods Part 3

Margherita Pizza

The pizza Margherita is one of the symbols of Italian cuisine throughout the world.
Invented in June 1889 by the Neapolitan pizza maker Raffaele Esposito in honor of Queen Margherita of Savoy, the color combination of its ingredients is not accidental: the red tomato, white mozzarella and green basil, represent the Italian flag.

Although the creation of pizza Margherita is relatively recent, the pizza has very ancient origins. Even the ancient Egyptians were making a flat bread baked in the oven that can be considered a sort of ancestor of pizza.


But evidence relating to the preparation of food similar to pizza are present throughout the history of Mediterranean civilization: disks of leavened dough baked or grilled and served as both sweet and savory dishes, were already popular at the time of the Etruscans and continued to be prepared by Europeans until the Middle Ages.
The combination of pizza with tomato sauce was born in Naples in 1730, when for the first time the traditional Neapolitan bread was paired with tomato sauce, which originated in Spain. That fortunate combination became known as pizza, first a symbol of Neapolitan cuisine and later of Italian food in general.


Lasagna

Lasagna adalah pasta yang berisikan daging yang dipanggang di dalam oven. Kamu pasti sudah tahu bukan, lasagna merupakan salah satu jenis pasta yang berasal dari Italia. Untuk isian lasagna, dapat diisi dengan banyak isian seperti sayur-sayuran, daging, ayam, dan makanan laut sesuai dengan keinginan.

Terdapat Beberapa Versi Cerita
Ada tiga teori yang menjelaskan asal-usul pasta lasagna ini. Dua sumber sejarah menyebutkan hidangan ini berasal dari Yunani Kuno. Dalam bahasa Yunani, lasagna berarti roti rata tipis dan tidak beragi. Teori lain menyebutkan asal-usul lasagna berasal dari Yunani (Lasana) atau (Lasanon) yang artinya "tatakan kaki tiga atau stand for pot" dan "ruang panci".

Warga Roma menggunakan kata "lasanum" yang dalam bahasa Latin artinya “panci” di mana mereka merujuk kepada hidangan di mana lasagna dibuat. Teori ketiga sejarah Lasagna adalah bahwa makanan ini merupakan perkembangan resep berbahasa Inggris abad ke-14 "Losyen" seperti yang disebutkan dalam Forme of Cury, buku masakan di masa pemerintahan Richard II. Namun, teori ini masih menjadi perdebatan. Sampai saat ini, Lasagna masih diyakini sebagai masakan tradisional Italia.

Kini, lasagna memang telah menjelma sebagai makanan yang lezat. Pasta yang berbentuk lembaran yang lebar dan tipis ini dihidangkan sebagai hidangan yang dipanggang. Apa pun versi ceritanya, ada satu kesamaan pengertian bahwa yang dinamakan lasagna adalah hidangan pasta yang berupa lembaran, saus daging, dan irisan keju.


Sources:
http://www.academiabarilla.com/italian-recipes/bread-focaccia-pizza/pizza-margherita.aspx
https://pergikuliner.com/blog/asal-usul-sejarah-pasta-lasagna-yang-perlu-kamu-tahu

0 komentar:

Post a Comment